- Szczegóły
CENTRUM USŁUG SPOŁECZNYCH
ul. Szkolna 9
Dyrektor - Monika Stolińska
tel./fax. 58 588 24 36, 58 588 06 65
gops.skarszewy.pl
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
GMINNY OŚRODEK OBSŁUGI SZKÓŁ I PRZEDSZKOLI
ul. Dworcowa 27/1
Dyrektor - Izabela Wołoszyk
tel. 58 588 29 62, fax 58 588 25 37
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
GMINNA ENERGETYKA CIEPLNA
ul. Kościerska 2
Prezes - Witold Sosnowski
Tel./fax 58 588 05 19
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
BIP: gec.bip.gov.pl
GMINNE PRZEDSIĘBIORSTWO KOMUNALNE
ul. Gdańska 6
Prezes - Witold Sosnowski
tel. 58 588-25-06, fax 58 588-06-92
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
GMINNE WODOCIĄGI I KANALIZACJA
ul. Polna 33
Prezes - Witold Sosnowski
tel. 58 588 25 67
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
GMINNY OŚRODEK SPORTU I REKREACJI
ul. Wybickiego 10
Dyrektor - Kryspin Karnat
tel./fax. 58 588 07 00
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
GMINNY OŚRODEK KULTURY I BIBLIOTEKA PUBLICZNA
ul. Zamkowa 1
Dyrektor - Mirosława Moller
tel./fax 58 588 25 04, Tel. 58 588 24 28
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
GMINNY OŚRODEK ZDROWIA
ul. Dworcowa 11
Dyrektora - Joanna Piankowska
tel. 58 588 27 38, 58 562 20 63, 58 588 25 00, fax. 58 588 24 93
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
OCHOTNICZA STRAŻ POŻARNA
ul. Kościerska 2
Komendant Gminny Ochrony Przeciwpożarowej - Kamil Szynwelski
tel. 58 588 23 98
POSTERUNEK POLICJI
ul. Dworcowa 33
Kierownik Posterunku - asp. Radosław Połomski
tel. 58 588 24 07, fax. 58 737 02 73
- Szczegóły
SOŁTYSI GMINY SKARSZEWY
1. Sołectwo Bączek
Sołtys Stanisława Mazurkiewicz
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Rada Sołecka:
Tadeusz Bassara
Barbara Traut
Michał Traut
Michał Żygowski
2. Sołectwo Bolesławowo
Sołtys Adam Buchholz
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Rada Sołecka:
Grzegorz Gradulewski
Grzegorz Richert
Małgorzata Rolbiecka
Katarzyna Kregiel
3. Sołectwo Bożepole Królewskie
Sołtys Wiesław Kolberg
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Rada Sołecka:
Karolina Stracke
Marzena Mąkosa
Marcin Krużycki
Beata Kapitkowska
4. Sołectwo Czarnocin
Sołtys Zdzisław Felski
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Rada Sołecka:
Teresa Gappa
Stanisław Koska
Kazimierz Radomski
Tomasz Stolc
5. Sołectwo Demlin
Sołtys Joanna Wodzik
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Rada Sołecka:
Marzena Derra
Dariusz Hinz
Alina Sochacka
Justyna Szulist
6. Sołectwo Godziszewo
Sołtys Edwarda Rekowska
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Rada Sołecka:
Maciej Semeniuk
Izabella Ossowska
Andrzej Śliwowski
Mirosław Eich
7. Sołectwo Jaroszewy
Sołtys Lucyna Peichert
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Rada Sołecka:
Jolanta Prabucka
Karol Jaszewski
Stanisław Morawiec
Wiesława Baranowska
8. Sołectwo Junkrowy
Sołtys Elżbieta Armatowska,
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Rada Sołecka:
Andrzej Kołodziejczyk
Adam Heksel
9. Sołectwo Kamierowo
Sołtys Bożena Literska
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Rada Sołecka:
Karol Urmański
Krzysztof Przytarski
Roman Zalewski
Tomasz Hoffmann
10. Sołectwo Kamierowskie Piece
Sołtys Janusz Pysznik
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Rada Sołecka:
Krzysztof Kellas
Hanna Pysznik
Ewa Treydowska
Dariusz Treydowski
11. Sołectwo Koźmin
Sołtys Celina Grzywacz
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Rada Sołecka:
Teresa Gołuńska
Jan Marchewicz
Barbara Burczyk
Celina Burczyk
12. Sołectwo Malary
Sołtys Ewelina Zarębska
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Rada Sołecka:
Marcin Czapiewski
13. Sołectwo Mirowo Duże
Sołtys Michał Niemczyk
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Rada Sołecka:
Małgorzata Flis
Ewa Ziarkowska
14. Sołectwo Nowy Wiec
Sołtys Arkadiusz Karasek
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Rada Sołecka:
Marian Dzwonkowski
Elżbieta Kunowska
Elżbieta Szczepińska
15. Sołectwo Obozin
Sołtys Grzegorz Miszewski
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Rada Sołecka:
Andrzej Małkiewicz
Witold Szabłowski
16. Sołectwo Pogódki
Sołtys Michał Turzyński
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Rada Sołecka:
Radosław Gdaniec
Grzegorz Kiedrowski
Paweł Alaburda
Janina Bałachowska
17. Sołectwo Szczodrowo
Sołtys Franciszek Armatowski
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Rada Sołecka:
Jan Smuczyński
Jacek Ronowski
Robert Loroch
Sandra Tocha
18. Sołectwo Więckowy
Sołtys Gabriela Plichta
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Rada Sołecka:
Zenon Hehła
Katarzyna Kroll
Rafał Młyński
Leszek Stolz
19. Sołectwo Wolny Dwór
Sołtys Krzysztof Kopiszka
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Rada Sołecka:
Anna Bassendowska
Małgorzata Gdaniec
Jarosław Jereczek
Hanna Kopiszka
- Szczegóły
- Samodzielne stanowisko ds. kontroli i nadzoru - Daniel Pożarski
pok. nr 17
tel. 58 588 22 01
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
- Samodzielne stanowisku ds. gospodarki mieszkaniowej - Ewa Spierewka
pok. nr 04
tel. 58 588 22 01
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
w godz. 7:30-15:30
Do zakresu zadań na samodzielnym stanowisku ds. gospodarki mieszkaniowej należy:
1) prowadzenie całości spraw związanych z przyznawaniem dodatków mieszkaniowych;
2) prowadzenie całości spraw związanych z przyznawaniem dodatków energetycznych;
3) rozpatrywanie wniosków o przyznanie lokalu mieszkalnego lub socjalnego;
4) skierowanie do zawarcia umowy najmu lokali z mieszkaniowego zasobu Gminy;
5) zamiana lokali mieszkalnych
6) realizacja wyroków eksmisyjnych z orzeczonym prawem do lokalu socjalnego;
7) sprzedaż lokali mieszkalnych;
8) wyrażanie zgody na wykreślanie hipoteki zabezpieczającej wierzytelność Gminy;
9) dzierżawa i sprzedaż lokali użytkowych;
10) prowadzenie spraw związanych z udziałem Gminy we wspólnotach mieszkaniowych;
11) regulacja stanu prawnego lokalu po śmierci najemcy;
12) współpraca z Gminnym Przedsiębiorstwem Komunalnym Sp. z o.o. oraz zarządcami nieruchomości w zakresie spraw mieszkaniowych;
13) opracowywanie aktów prawa miejscowego i zarządzeń Burmistrza w zakresie gospodarki mieszkaniowej;
14) wykonywanie innych prac zleconych przez kierownika jednostki lub bezpośredniego przełożonego.
- Szczegóły
Naczelnik Wydziału - Martyna Galińska
pok. nr 2, tel. 58 588 22 01
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Godziny przyjęć: 7.30 - 15.30
Do zakresu działania Wydziału Inwestycyjnego w zakresie gospodarki komunalnej należy:
1) Realizacja zadań wynikających z ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz.U. z 2021 r., poz. 888 ze zm.)
a) zapewnienie prawidłowego funkcjonowania oraz rozbudowy systemów inżynieryjnych, oczyszczania, zieleni i usług komunalnych oraz współpracy z jednostkami organizacyjnymi w tym zakresie;
b) zapewnienie należytego stanu sanitarnego, czystości, porządku na terenach będących w posiadaniu Gminy;
c) bieżąca eksploatacja oświetlenia ulicznego na terenie miasta i gminy;
d) realizacja zadań wynikających z ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym;
e) prowadzenie spraw związanych z zarządzaniem drogami gminnymi;
f) przygotowywanie projektów rozstrzygnięć, wniosków i stanowisk organów Gminy, dotyczących zaliczenia dróg i ulic do poszczególnej kategorii;
g) projektowanie przebiegu dróg;
h) budowa, modernizacja i ochrona dróg gminnych;
i) określanie szczególnego korzystania z dróg w tym wykorzystywania pasów drogowych na cele niekomunikacyjne;
j) nadzór nad bezpieczeństwem ruchu na drogach gminnych;
k) wydawanie zezwoleń na zajmowanie pasa drogowego na drogach gminnych;
l) wydawanie decyzji na umieszczanie urządzeń obcych w pasie dróg gminnych;
m) kierowanie do prac na cele społeczne osób, co do, których sąd orzekł obowiązek takich prac;
n) prowadzenie spraw związanych z ustaleniem nazw miejscowości, ulic i obiektów fizjograficznych oraz numeracji nieruchomości.
Do zakresu działania Wydziału Inwestycyjnego w zakresie ochrony środowiska należy:
1) zezwolenie na prowadzenie hodowli lub utrzymywanie psa rasy uznawanej za agresywną;
2) zezwolenie na usunięcie drzew lub krzewów;
3) zezwolenie na prowadzenie działalności związanej z opróżnianiem zbiorników bezodpływowych i transportem nieczystości ciekłych;
4) zezwolenie na prowadzenie działalności związanej z odbieraniem odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości;
5) decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia.
6) Realizacja zadań wynikających z ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (t.j. Dz.U. z 2020 r., poz. 1219 ze zm.), w tym:
a) wydawanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia;
b) udzielanie informacji o środowisku;
c) przyjmowanie zgłoszeń instalacji, których emisja nie wymaga pozwolenia, a których eksploatacja wymaga zgłoszenia;
d) popularyzacja i wspieranie ochrony środowiska.
1) Realizacja zadań wynikających z ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. o odpadach (t.j. Dz.U. z 2021, poz. 779 ze zm.), w tym:
a) opiniowanie wniosków i programów gospodarki odpadami dla podmiotów działających na terenie powiatu starogardzkiego;
b) przyjmowanie informacji o wytwarzanych odpadach przez przedsiębiorstwa.
2) Realizacja zadań wynikających z ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (tj. Dz.U. z 2021 r., poz. 888 ze zm.), w tym:
a) kontrola indywidualnych zbiorników na nieczystości ciekłe oraz postępowania
z odpadami stałymi na posesjach indywidualnych (kontrola umów i rachunków za wywóz nieczystości);
b) kontrola i egzekwowanie utrzymania czystości i porządku na terenie gminy;
c) wyłapywanie, umieszczanie w schronisku bezdomnych zwierząt z terenu gminy.
3) Realizacja zadań wynikających z ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. Prawo geologiczne
i górnicze (t.j. Dz.U. z 2020 r., poz. 1064 ze zm.), w tym:
a) wydanie opinii na udzielenie koncesji na poszukiwanie i rozpoznawanie złóż kopalin;
b) uzgodnienie wydania decyzji określającej szczegółowe warunki wydobywania kopalin;
c) wydanie opinii w sprawie wydania decyzji zatwierdzającej projekt prac geologicznych, których wykonanie nie wymaga uzyskania koncesji;
d) przyjęcie od wykonawcy prac geologicznych zgłoszenia zamiaru przystąpienia do wykonywania prac geologicznych;
e) żądanie nieodpłatnego udostępnienia informacji uzyskanych w wyniku prowadzenia prac geologicznych, jeżeli dotyczą one terytorium gminy i są niezbędne do wykonania zadań;
f) wydanie opinii w sprawie obniżenia opłaty eksploatacyjnej.
4) Realizacja zadań w zakresie łowiectwa, wynikających z ustawy z dnia 13 października 1995 r. Prawo łowieckie (t.j. Dz.U. z 2020 r., poz. 1683), w tym:
a) opiniowanie rocznych planów łowieckich ustalanych przez dzierżawców obwodów łowieckich;
b) współdziałanie z dzierżawcami i zarządcami obwodów łowieckich i nadleśniczymi Państwowego Gospodarstwa Leśnego Lasy Państwowe w sprawach związanych z zagospodarowaniem obwodów łowieckich;
c) przyjmowanie informacji o dostrzeżonych objawach chorób zwierząt żyjących wolno;
d) opiniowanie wniosków o wydzierżawienie obwodów łowieckich;
e) mediacje w celu polubownego rozstrzygania sporu o wysokość wynagradzania szkód).
5) Realizacja zadań z ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o ochronie zwierząt (t.j. Dz.U. z 2020 r., poz. 638 ze zm.), w tym:
a) podejmowanie działań na rzecz ochrony zwierząt gospodarskich;
b) współdziałanie z samorządem lekarsko-weterynaryjnym, Państwową Inspekcją Weterynaryjną oraz innymi instytucjami i organizacjami społecznymi, w celu realizacji przepisów ustawy w odniesieniu do zwierząt gospodarskich;
c) czasowe lub stałe odebranie właścicielowi zwierzęcia gospodarskiego, które jest okrutnie traktowane lub zaniedbywane;
d) rozporządzanie zwierzęciem gospodarskim, odebranym z powodu rażącego zaniedbania lub niehumanitarnego traktowania, po jego przejściu na własność Gminy,
6) Realizacja zadań wynikających z ustawy z dnia 18 grudnia 2003 r. o ochronie roślin (t.j. Dz.U. z 2021 r., poz. 256), w tym:
a) przyjmowanie zawiadomienia o wystąpieniu szkodników i chorób;
b) informowanie i upowszechnianie komunikatów Państwowej Inspekcji Ochrony Roślin i Nasiennictwa.
- Szczegóły
Naczelnik wydziału - Jarosław Kolaska
pok. nr 27
tel. 58 588 22 01
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Godziny przyjęć: 7.30 - 15.30
Do zakresu działania Wydziału Funduszy Europejskich należy:
1) pozyskiwanie funduszy europejskich i innych środków zewnętrznych, w tym:
a) monitoring dostępnych środków z funduszy europejskich, programów ministerialnych oraz innych środków pozabudżetowych;
b) przygotowanie, kompletowanie oraz składanie dokumentacji aplikacyjnej;
c) współpraca z komórkami organizacyjnymi Urzędu i gminnymi jednostkami organizacyjnymi w zakresie pozyskiwania środków zewnętrznych;
2) koordynacja projektów realizowanych w Urzędzie, w tym m.in.:
a) utrzymywanie bieżących kontaktów m.in. z instytucjami zaangażowanymi
w realizację programów;
b) opracowywanie sprawozdań, wniosków o płatność i innych dokumentów niezbędnych do prawidłowej realizacji projektu;
c) monitorowanie i kontrolowanie zgodności realizacji przedsięwzięć z zawartymi umowami i obowiązującym prawem;
d) koordynowanie kontroli prowadzonych przez zewnętrzne instytucje w zakresie pozyskanych środków oraz monitoring wdrożenia zaleceń pokontrolnych;
3) współpraca z Komitetem Rewitalizacji oraz Zespołem ds. Rewitalizacji w zakresie wdrażania Gminnego Programu Rewitalizacji na lata 2015-2025;
4) prowadzenie spraw dotyczących działalności gospodarczej, w tym:
a) dokonywanie wpisu, zmiany wpisu lub wykreślenia wpisu z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej;
b) związanych m.in. z wydawaniem, cofaniem, wygaszaniem oraz odmową wydania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych;
c) wydawanie licencji na wykonywanie transportu drogowego taksówką;
d) związanych z rejestrem żłobków, klubów dziecięcych, wykazem dziennych opiekunów;
e) prowadzenie ewidencji obiektów nie będących hotelami, w których świadczone są usługi hotelarskie;
5) opracowywanie i koordynacja realizacji Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Przeciwdziałania Narkomanii;
6) współpraca z Gminną Komisją ds. Rozwiązywania Problemów Alkoholowych i Narkomanii w zakresie wdrażania Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Przeciwdziałania Narkomanii;
7) prowadzenie spraw związanych ze współpracą z organizacjami pozarządowymi, w tym:
a) prowadzenie spraw związanych z przyznawaniem i rozliczaniem dotacji;
b) bieżące informowanie o możliwościach pozyskania środków zewnętrznych na realizację zadań;
8) opracowywanie i koordynacja realizacji Rocznego Planu Współpracy z Organizacjami Pozarządowymi;
9) współpraca ze Skarszewską Radą Działalności Pożytku Publicznego w zakresie wdrażania Rocznego Programu Współpracy Gminy Skarszewy z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie;
10) współpraca z sołtysami i radami sołeckimi oraz obsługa zebrań wiejskich;
11) wykonywanie zadań należących do obowiązków organów Gminy w zakresie bezpieczeństwa imprez masowych i zgromadzeń;
12) obsługa wydarzeń i uroczystości okolicznościowych w zakresie medialnym, np.: zdjęcia, artykuły prasowe;
13) opracowywanie materiałów multimedialnych na temat Gminy Skarszewy oraz skład, montaż i weryfikacja materiałów do publikacji;
14) udział w promocji Gminy, w tym m.in.:
a) zbieranie informacji i danych o Gminie;
b) przygotowywanie materiałów promocyjnych i reklamowych;
c) uczestnictwo w misjach gospodarczych, targach i wystawach;
d) uczestnictwo w wydarzeniach okolicznościowych i zawodach;
e) współpraca z mediami;
15) współpraca przy przygotowywaniu ofert dla inwestorów krajowych i zagranicznych;
16) współpraca i koordynacja działań związanych z uczestnictwem Gminy w stowarzyszeniach;
17) współpraca z Radą Gospodarczą.